Pytanie do pstrykajacych ;)

Vega
Posty: 51
Rejestracja: 03 maja 2020, 20:12

Pytanie do pstrykajacych ;)

Post autor: Vega » 19 sie 2020, 19:25

Ostatnio udało mi się wybrać z rodzinka pod beskidzkie niebo a dokładnie do miejscowości Sól jako że mamy tam zaprzyjaźniony domek...ale do rzeczy;pogoda dopisała więc postanowiłam w końcu złapać Drogę Mleczna :D ,zrobiłam 20 zdjęć plus po 10 darkow i biasow,flatow nie robiłam bo jeszcze nie za bardzo wiem jak je wykonać...już na miejscu w aparacie było widać że Droga Mleczna ładnie się złapała i pojedyncze klatki jak na mnie to wyszły dobrze :D ale jak to wrzuciłam do stackowania to komputer wypluł mi takie ciemne,wyprane z kolorów,zabarwione na fioletowo niewiadomo co...to tak ma być?pytam bo jestem początkującym laikiem ale uparłam sie i koniec :evil:
Wiem że materiału powinno być więcej,poza tym na razie nie mam montażu i ogranicza mnie czas naświetlania ale kurcze pod ciemnym niebem Droga mleczna powinna wyjść jako tako...tym bardziej że na pojedynczych zdjęciach się złapała...
I co mam teraz z tym stackiem zrobić?polecacie jakiś program w miarę prosty żebym go skumala?na razie mam do obróbki zdjęć Photoshop i darmowy GIMP
Pozdrawiam serdecznie

Danon
Posty: 135
Rejestracja: 29 mar 2019, 17:32

Re: Pytanie do pstrykajacych ;)

Post autor: Danon » 19 sie 2020, 19:46

Czym stackowane? Zrób jeszcze raz stack bez żadnych klatek kalibracyjnych. Po prostu same klatki z DM i wyślij je nam tutaj, oceni się. Stack z reguły jest zawsze dużo ciemniejszy z reguły na to że cały obraz jest usredniony i scisniety po lewo w histogramie

Awatar użytkownika
Patrix
Site Admin
Posty: 932
Rejestracja: 08 kwie 2019, 08:31

Re: Pytanie do pstrykajacych ;)

Post autor: Patrix » 21 sie 2020, 10:20

Zrób dokładnie tak jak napisał Danon. Zestakuj bez darków i wrzuć stacka tutaj, ewentualnie jedną pojedyńczą klatkę też możesz wrzucić. Jak masz PS-a, to gimpa sobie odpuść. A do stackowania jakiego softu używasz?
...

ODPOWIEDZ